Nog meer toevoegde waarde aan Office 365 door de nieuwe functionaliteit Outlook Customer Manager.

Na de introductie van Bookings voor Office 365 komt Microsoft nu met functionaliteit voor relatiebeheer in Outlook. Dit is interessant voor MKB bedrijven die nog geen relatiebeheer pakket gebruiken of hiervoor een pakket gebruiken die wellicht te veel functionaliteit bevat ten opzichte van de behoefte. De module komt beschikbaar in het Office 365 Businesss Premium abonnement en later ook in de Enterprise abonnementen.

Outlook

Op zicht is het logisch om outlook te gebruiken voor relatiebeheer. Want hierin maakte je toch al gebruik van contactpersonen. Hoewel je hier ook bedrijfsgegevens in kwijt kon, was de functionaliteit verder beperkt. Daar waar het draait om het centraal verzamelen van de communicatie met de klant, schoot dit dan ook te kort. Met de nieuwe module kun je email, afspraken, chat en bestanden (zoals offertes en contracten) centraal organiseren op klantniveau.

Geruchten

Er zijn geruchten dat er ook modules komen voor facturering, inkomsten en uitgaven en beheren van referenten.

Mobiel

Voor de mobiele gebruikers zijn er uiteraard Apps ontwikkeld.

introducing-outlook-customer-manager-3b

Wanneer beschikbaar

De update wordt op dit moment uitgerold en wordt als eerste beschikbaar gesteld voor de klanten die in aanmerking komen voor de "First Release" updates. Het kan enige tijd, tot enkele maanden duren voordat het voor iedereen beschikbaar is. We blijven de ontwikkelingen volgen en zullen de functionaliteit onderzoeken zodra het beschikbaar is.